Autor Wiadomość
Valgard
PostWysłany: Pią 0:52, 30 Sty 2009    Temat postu:

W tym momencie się z Tobą zgadzam Razz

Niech żałują Ci co nie podeszli.
agata
PostWysłany: Pią 0:13, 30 Sty 2009    Temat postu:

[post wyedytowany na wyraźne żądanie Łukasza]
Valgard
PostWysłany: Pią 0:11, 30 Sty 2009    Temat postu:

Ostatnia trójca, ja, Agata i Krystian.

pośród lawiny pytań
dr Pietrzyk: "Ja wiem co oni potrafią Cool "
podczas oddawania indeksów
prof. Barciak: "Najlepsza trójka. Bardzo ładnie."

I wszystko jasne Very Happy

A tak poza tym to jeden z lajtowniejszych i przyjemniejszych egzaminów jakie przyszło nam przyjąć dotychczas na klatę.
agata
PostWysłany: Pią 0:09, 30 Sty 2009    Temat postu:

ja tam już jestem troche pijana ale moge powiedizec tyle, że czarna legenda Barciaka upadła Razz
to chyba jeden z najprzyjemniejszych egzaminów jaki miałam pkacje zdawać
serio
nam tyłki uratowała Pietrzyk, tego jestem pewn,a co nie zmiania faktu, ze Barciak nam powiedizał, ze jestesmy najlepsza grupa jaka w tym roku egazaminował (nie jestem w stanie napisac tego słwoa) w kazdym razie, było giiiit. Pozdrawiam i wiecej napisze jak wytrzrzezwurehe (tez nie ejtem ew stanie tego napisac - w kazdym razie 0 jak juz nie bede miec alkoholu we krwi)
kamila
PostWysłany: Czw 21:45, 29 Sty 2009    Temat postu:

hehe, ja tez bym Cie Hawk wyrzuciła Very Happy siebie zresztą też Very Happy

myślę, że tyłki nam uratowały ładne statystyki z wykładów, prof. mówił, że "słabo, coś słabo", ale zaliczone Smile

ja muszę przyjść zaliczyć jeszcze praktykę, bo nie poszła mi chronologia (na poprawie losuje się zadania praktyczne, tak jak na egzaminie, więc równie dobrze będę mogła mieć rozbiór dok., ale tym się już nie przejmuje)

jednym słowem - wielkie poczucie ulgi Smile
KellyCMI
PostWysłany: Czw 19:24, 29 Sty 2009    Temat postu:

Chyba jeden z łatwiejszych egzaminów. Wystarczyło po troszce powiedzieć na każde z pytań i 3 można uzyskać. Gdybym sam siebie miał ocenić, to wyrzuciłbym siebie z hukiem, a tak niespodziewanie wpadło 3 do indeksu Wink także Ci, którzy mają to przed sobą nie mają się czego obawiać.
Ponoć wszyscy zdali.
Dorota
PostWysłany: Czw 18:06, 29 Sty 2009    Temat postu:

no to misie jak już wszyscy powrócicie do domów i odetchniecie to prosze mi tu zdać szczegółową relację z frontu Smile
KellyCMI
PostWysłany: Śro 21:16, 28 Sty 2009    Temat postu:

Kurwości, a coś mi mówiło, żeby uczyć się tych zestawów Mad liczę, że na poprawce nie będzie nazbyt trudno.
Valgard
PostWysłany: Śro 20:50, 28 Sty 2009    Temat postu:

Najbardziej niepokoi mnie częstotliwość niemieckich tablic. Miałem zamiar ich sie nie uczyć, wygląda na to, że będę musiał kilka chwil im poświęcić. Confused
Alatar
PostWysłany: Śro 19:33, 28 Sty 2009    Temat postu:

Dla wygody zamieszczam (z o. o.) tutaj:

I.
1. Scharakteryzuj znane Ci materiały i narzędzia pisarskie oraz czas ich stosowania.
2. Scharakteryzuj i omów podstawowe pojęcia genealogii.
3. Problemy nauki o znakach władzy i prawa.

II.
1. Omów znane Ci pisma kodeksowe średniowiecza.
2. Antroponomastyka średniowieczna.
3. Nauki pomocnicze historii jako nauki źródłoznawcze- problemy heurystyki i hermeutyki.

III.
1. Omów znane Ci pisma kursywne średniowiecza.
2. Problemy chronologii nowożytnej.
3. Korzenie nauk pomocniczych.

IV.
1. Scharakteryzuj pojęcia za pomocą których opisujemy pismo.
2. Okres „złotego” w dziejach mennictwa polskiego.
3. Kartografia Śląska.

V.
1. Omów ewolucję pisma w średniowieczu.
2. Początki kartografii.
3. Filologia łaciny średniowiecznej jako nauka pomocnicza historii.

VI.
1. Omów podziały źródeł. Scharakteryzuj pojęcia dokumentu: dyspozytywny i poświadczeniowy, transumpt, insert..
2. Archiwa w okresie staropolskim.
3. Jednostki miary powierzchni w okresie staropolskim.

VII.
1. Wymień i omów znane Ci formuły dokumentowe.
2. Prasa jako źródło historyczne. Początki prasy.
3. Jednostki miar objętości w okresie staropolskim.

VIII.
1. Wymień i omów znane Ci formuły kancelaryjne.
2. Sposoby uzyskiwania szlachectwa.
3. Problemy nauk pomocniczych historii nowożytnej i najnowszej.

IX.
1. Omów rozwój kancelarii książęcej i królewskiej w średniowieczu.
2. Prasa w XVIII i XIX wieku.
3. Co to jest pismo? Początki pisma.

X.
1. Porównaj dokument książęcy lub królewski z instrumentem notarialnym.
2. Zagadnienie nagany szlacheckiej, skartabelatu, indygenatu i adopcji herbowej.
3. Problemy pisma fonetycznego i alfabetycznego.


XI.
1. Scharakteryzuj funkcjonowanie notariatu publicznego oraz jego produkty.
2. Barwa i zasady blazowania w heraldyce.
3. Problemy i podziały pisma neograficznego.

XII.
1. Omów problem fałszerstw i falsyfikatów dokumentów w średniowieczu.
2. Problemy rekonstrukcji krajobrazów geografii historycznej.
3. Problemy epigrafiki.

XIII.
1. Scharakteryzuj początki i funkcjonowanie księgi wpisów.
2. Zagadnienie er i stylów w chronologii.
3. Problemy ikonografii.

XIV.
1. Sposoby mierzenia czasu.
2. Funkcjonowanie pieczęci w Polsce.
3. Problemy kodykologii.

XV.
1. Mennictwo w średniowiecznej Polsce.
2. Księgi kościelne w badaniach demograficznych.
3. Kartografia Polska w XVI wieku.

XVI.
1. Dzieje i budowa pieczęci.
2. Systemy kancelaryjne na ziemiach polskich.
3. Wkład Niemców, Austriaków i Francuzów w rozwoju nauk pomocniczych historii.

XVII.
1. Herb i zawołanie w średniowiecznej Polsce.
2. Systemy monetarne i systemy obrachunkowe.
3. Systemy metrologiczne funkcjonujące na ziemiach polskich w okresie zaborów.

XVIII.
1. Geografia historyczna jako nauka pomocnicza historii.
2. Elementy herbu. Funkcjonowanie herbu.
3. Linie rozwojowe pisma w okresie nowożytnym.

XIX.
1. Niemonetarne środki płatnicze na słowiańszczyźnie.
2. Datacja dzienna w Polsce średniowiecznej.
3. Źródła do badań metrologicznych.

XX.
1. Podziały pieczęci.
2. Budowa kalendarza.
3. Podstawowe problemy paleografii.


XXI.
1. Podstawowe pojęcia numizmatyki.
2. Problemy toponomastyki.
3. Początki krytyki źródeł historycznych.

XXII.
1. Początki mennictwa polskiego.
2. Funkcjonowanie ksiąg Metryki Koronnej.
3. Nauki pomocnicze historii w strukturze polskich uczelni.

XXIII.
1. Problemy badania krajobrazu kulturowego w geografii historycznej.
2. Pieczęć w funkcji uwierzytelniającej. Materiały pieczętne i sposoby umocowania pieczęći.
3. Problemy wydawnictw źródłowych w Europie.

Datacja: 10 przykładów po 3 daty !!!!!!!!!!

11. Omów co kryje się pod następującymi pojęciami: sygiel (prosty i złożony), gemipunktus, distictio constans, notae iuris, brachygrafia.
12. Dokonaj rozbioru dyplomatycznego dokumentu (tablica nr II).
13. Przeczytaj i rozwiąż skróty na dokumencie Władysława Hermana (tablica nr I).
14. Przeczytaj i rozwiąż skróty z tablicy paleograficznej nr IV.
15. Dokonaj rozbioru dyplomatycznego dokumentu (tablica nr XX).
16. Przeczytaj tablicę paleograficzną nr XXIX.
17. Przeczytaj i dokonaj rozbioru dyplomatycznego tablicy paleograficznej nr X.
18. Przeczytaj i omów skróty brachygraficzne na tablicy paleograficznej nr X.
19. Przeczytaj tablicę XXV, wskaż datacje i scharakteryzuj je.
agata
PostWysłany: Śro 17:54, 28 Sty 2009    Temat postu:

chodzi o te zestawy który umieściłeś na mailu grupowym, Krystian?
Alatar
PostWysłany: Śro 17:08, 28 Sty 2009    Temat postu:

Relacja z forum społka:

Nie było źle Pytania są te same, co w poście trochę powyżej, wchodzi się trójkami i całość schodzi około 1h. Taka godzinna rozmowa 3 osób z profesorem, bo Pietrzyk to za bardzo się nie udzielała (choć pomaga, jak uzna za stosowne ruchami głowy). W zasadzie to wystarczy orientować się o co chodzi w pytaniu i coś na temat powiedzieć z każdych trzech pytań, to powinno na 3 zdać się bez problemu. Część praktyczną można zrobić źle, ale i tak można ją zaliczyć (były takie cuda), ona raczej może podwyższyć ocenę niż obniżyć Z tym, że trzeba się oswoić z tymi niemieckimi tablicami bo w miarę często się trafiają, prawie pół na pół (chyba, że to my mieliśmy takiego pecha). Ogólnie pozytywne wrażenia, tylko długo to schodzi
Alatar
PostWysłany: Śro 17:05, 28 Sty 2009    Temat postu:

Rozmowa z GG (oczywiście z o. o.):

Piotrek (społ.-ekonom.) 15:50:35
w sumie fajna atmosfera
Piotrek (społ.-ekonom.) 15:50:51
grunt to zacączą gadać
Piotrek (społ.-ekonom.) 15:51:02
tablice sa dla picu
Ja 15:51:09
Jakie miałeś pytania?
Piotrek (społ.-ekonom.) 15:51:53
1. rozwój kancelarii książęcej i królewskiej
Piotrek (społ.-ekonom.) 15:52:15
co to jest i rozwój pisma
Piotrek (społ.-ekonom.) 15:52:27
3. dzieje prasy XVIII i XIX wieku
Piotrek (społ.-ekonom.) 15:52:43
i tablice neograficzną ;p
Ja 15:52:58
Wchodzi się trójkami?
Piotrek (społ.-ekonom.) 15:53:06
tak
Ja 15:53:14
Ma się czas na przygotowanie?
Piotrek (społ.-ekonom.) 15:53:39
lsouje się pytania , chwila przerwy i seriami każdy po jednym pytaniu
Ja 15:53:48
Aha.
Ja 15:54:00
A inni jakie mieli pytania?
Piotrek (społ.-ekonom.) 15:55:25
bylo parę kozackich pytań np. o kartografię
Ja 15:55:33
To z jakimi pytaniami się jeszcze spotkałeś?
Piotrek (społ.-ekonom.) 15:56:28
niektórzy wychdzili po przeczytaniu pytań.....
Piotrek (społ.-ekonom.) 15:57:02
i niestety wpisuje kapy, choć mówił że nie wpisuje na pierwszym terminie
Ja 15:57:21
Każdy dostaje tablicę do przeczytania?
Piotrek (społ.-ekonom.) 15:58:00
a propo pytań to chyba są takie jak na naszym forum sam dodawałeś
Ja 15:58:10
Aha.
Piotrek (społ.-ekonom.) 15:58:20
ja miałem zestaw 9
Piotrek (społ.-ekonom.) 15:58:25
a propo tablic
Piotrek (społ.-ekonom.) 15:59:06
to tu się akurat nie zgadza to z forum bo są wszytskie możliwe, tzn. te które przerabilaismy przez te 3 semestry
Piotrek (społ.-ekonom.) 15:59:25
albo masz łacińską, albo neogotycką, albo daty to przeliczenia
Ja 16:00:24
Czyli albo tablica ALBO data do przeliczenia?
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:00:35
tak
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:00:43
3 daty Smile
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:01:06
spoko w tym są idy, kalendy
a to proste
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:01:29
a i tak najważniejsza jest teoria, on na te tablice patrzy przez palce
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:02:14
no jest rozbiór ale akurat w naszej trójce była tylko jedna tablica łacińska i niesłuchałem ;p
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:02:22
zreszta barciak tez nie ;p
Ja 16:02:29
A wystarczy przeczytać tylko początek tablicy?
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:03:14
no michał przeczytał tylko pierwsza linijkę i powiedział zę teraz ma zrobić rozbiór
Ja 16:03:58
A ping-pongi były? Np co to brahegrafia, coś o papierze?
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:04:24
no ale tylko z zakresu pytania co wylosowałeś
Ja 16:04:35
Aha.
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:04:48
np. mnie się dopytywał - kiedy wprowadzono sekretarza do kancelarii
Ja 16:04:56
To jest w gabinecie NPHowców?
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:05:07
tak
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:05:14
jest tam duży stół
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:05:42
z jedej strony barciak i np. pietrzyk z drugiej 3 studętów
Ja 16:06:08
Na co jeszcze zwrócić uwagę ucząc się?
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:06:11
można mnieć karki i długopisy co jak masz liczyć daty jest nawet wskazane
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:06:36
na wykłady!!
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:06:47
bo jedno z pytań dotyczy wykladu
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:07:10
i lubi mówić: to był na wykładzie, nich pan sobie przypomni co mówiłem
Ja 16:07:36
Sprawdza listy z wykładów?
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:08:01
niby tak
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:08:17
ale nam powiedział zę chodziliśmy na wyklady
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:08:31
a ja np. bylem w tym semstrze 2 razy
Ja 16:08:36
Masz jeszcze jakieś wskazówki?
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:08:39
ale a tamtym bylem na wszystkich ;p
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:09:35
ogólnie zacząć coś mówić byle się chociaż wiązało z pytaniem, nie puszczać zadnego pytania,
Ja 16:10:55
Czyli mogę się skupić na tych pytaniach, które umiesciłem?
Piotrek (społ.-ekonom.) 16:11:13
zdecydowanie tak
Grenadier
PostWysłany: Śro 13:38, 28 Sty 2009    Temat postu:

Ja mogę też przyjść na 9, ale zdawać później może o 11 czy 12.
Alatar
PostWysłany: Śro 13:18, 28 Sty 2009    Temat postu:

Ja przyjadę nawet wcześnie (muszę zerknąć do Szymańskiego), ale zdaję później.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group